Hoe werk ik?

Praktijkgerichtheid
U weet dat er extra eisen gesteld worden aan het kernvak Engels, maar weet niet hoe daaraan voldaan kan worden. Docenten willen een doorlopende leerlijn Engels, maar ervaren een hoge werkdruk. Steeds meer brugklassers komen binnen met meer en beter Engels. Ouders zijn op zoek naar een school waar een kind leert zich overal te redden in het Engels.

Wat nu?

  • We analyseren samen uw beginsituatie. Wat is het probleem? Wat hangt ermee samen?
  • Vaak is een lesbezoek in dit beginstadium nuttig.
  • Daarna bespreken we mogelijke doelen, middelen en stappen, en de haalbaarheid daarvan.
  • Vervolgens beginnen we aan het traject waarbij aandacht is voor verschillende partijen: schoolleiders en leerkrachten.

Mocht het nodig zijn, dan is er rechtstreeks contact met derden, zoals PO-scholen voor de doorlopende leerlijn PO-VO, Early Bird, Anglia, enzovoort.

Docenten die deelnemen aan een training of workshop krijgen een ruime hoeveelheid materiaal, met een gebruiksaanwijzing, en kunnen de volgende les meteen aan de slag.

Expertise
Docenten moeten veel werk verzetten: lessen voorbereiden, huiswerk plannen, projecten beoordelen, toetsen maken, examens nakijken. Tijd om allerlei ontwikkelingen bij te houden, om nieuw materiaal te ontwikkelen of om na te denken over een andere werkwijze is er daardoor vaak niet. Daarom help ik u om de theorie naar de praktijk te vertalen zonder docenten extra te belasten.

Door mijn jarenlange ervaring voor de klas en bij de uitgever weet ik wat er gebeurt in de klas en wat er moet gebeuren. Daarnaast kan ik bij veel scholen in de keuken kijken en de beste recepten meenemen. Daardoor krijgt u veel voorbeelden van good practice, waaruit u dat kiest wat bij u past.
Meer Informatie